Gillar du fart? Vill du få bättre vridmoment i din bil? Då har du kommit rätt. Vi utvecklar vår egen mjukvara och hårdvara för motoroptimering av ditt fordon. Med vår egen enhet MaptunerX kan du snabbt och enkelt trimma din bil själv – eller låta oss göra det åt dig. Kanske i samband med din nästa service hos oss?
Vi har även en Rototestanläggning som vi kontinuerligt använder i samband med trim. Vi har mappat allt från Lotus Super Seven-replikor till kompressormatade Ford Mustang i vår verkstad i Örebro. Kontakta oss så berättar vi vad vi kan göra med just ditt fordon!
Exempel på motoroptimeringar vi utfört
Audi Q8 50 TDI Quattro
Original: 286 Hp – 620 Nm
Efter optimering: 350 Hp – 720 Nm
BMW 320I X-Drive 2018
Original: 184 Hp – 270 Nm
Efter optimering: 289 HP – 420 Nm
BMW M40I
Original: 354 Hp – 465 Nm
Efter optimering: 400 Hp – 580 Nm
SAAB 9-3 II 1.8T/2.0T
Original: 150/175 Hp – 240/265 Nm
Efter optimering: 210 HP – 330 NM
SAAB 9-5 I 2.3t 2008
Original: 185 Hp – 280 Nm
Efter optimering: 235 HP – 380 NM
Mercedes-Benz GLC 220D 4matic
Original: 170 Hp – 350 Nm
Efter optimering: 245 Hp – 530 Nm
Mercedes-Benz X-class 350D 4matic
Original: 258 Hp – 550 Nm
Efter optimering: 290 Hp – 690 Nm
Peugeot Expert 20 HDI
Original: 120 Hp – 310 Nm
Efter optimering: 205 Hp – 440 Nm
Peugeot 308 1.6 BlueHDI
Original: 120 Hp – 300 Nm
Efter optimering: 140 Hp – 350 Nm
Volvo V70 D4 AWD 2016
Original: 181 hk – 400 Nm
Efter optimering: 248 hk – 511 Nm
Seat Leon 2.0 TDI 2016
Original: 184 Hp – 380 Nm
Efter optimering: 220 Hp – 450 Nm
Volkswagen Amarok 3.0 TDI 2019
Original: 258 Hp – 580 Nm
Efter optimering: 320 Hp – 680 Nm
Volkswagen Caddy 2.0 TDI 2012
Original: 75 Hp – 225 Nm
Efter optimering: 184 Hp – 401 Nm
Volkswagen Passat 2.0 TDI Bi-turbo
Original: 240 Hp – 500 Nm
Efter optimering: 290 Hp – 580 Nm
Volkswagen Caddy 1.6 TDI 2012
Original: 75 Hp – 225 Nm
Efter optimering: 140 Hp – 310 Nm